söndag 3 april 2011

Renovering, god mat och lite sjukor...

 Nu är ännu en TUFF helg över... Tias har jobbat massor i hallen, jag har haft superont i ryggen och i skallen och samtidigt passat älskade Saga. Och i natt vid halv ett kräktes hon, innan jag ens hunnit somna. Stackars liten. (Och lite synd tyckte jag även om mig själv, då jag bara fick mig knappt fem timmars sömn.)
Så här mycket har det i alla fall hänt i vår hall nu på siståne. Garderobsväggen är ute och vår svart-tapetserade klädhörna har blivit vit.
Igår när Tias målade på den ditsatta Easy Cover-tapeten blev Saga så inspirerad att hon ville måla hon med!
 Ikväll har vi fått upp hatthylla, spegel och krokar till Sagas ytterkläder.
Och innan det åt vi supergod mat. Jag gjorde nån slags italiensk pastasås med Västerbottenost istället för parmesan. Det strimlade nötköttet från Ica Kvantum Solna var dock så segt och senigt att jag plockade ut alla bitar...
Gårdagens pizza-slices åt vi som tilltugg, mums!!
Och så blev det lite sagoläsning.
Lillgumman. Hon hade 37,5 nu när hon skulle lägga sig. En dag var hon feberfri innan det kom tillbaka igen... Det är inte lätt. Ingen matlust men ganska pigg är hon. Lite loj har hon dock varit idag. Världens underbaraste unge är hon i alla fall. <3
Nu ska jag krypa ner mellan nytvättade lakan i envis förhoppning om att få en skön nattsömn innan nästa vecka rullar igång.
Kram på er!!

Inga kommentarer: