lördag 16 april 2011

Hipsta-VÅR runt Råstasjön

Jag har just varvat sjön med Saga som skulle sova var det tänkt... men som sover först NU!!


Mysigt var det i alla fall med värmande sol, galna fåglar och massor av blommor.


Vi hittade en tussilago som Saga fick undersöka länge och väl.


Hon är så go och duktig. Och våren får mig att vilja gråta av lycka. Samtidigt som jag redan nu undrar hur jag ska orka med nästa vinter. Vintrarna tar kål på mig!!! Jag HATAR vintern och tycker det är rent förskräckligt att den tar upp ett halvt år.


Men något har vi att se fram emot. Än är inte magen så stor men där inne finns en liten bebis!!
Saga vet det mycket väl. "En bäääbis!" Säger hon när jag frågar vad mamma har i magen. Hon ser lika förvånad ut varje gång och inte undra på det.
Vecka sjutton är jag i nu. Och den senaste veckan har jag fått lägga undan jeans och kjolar som plötsligt blivit för små och inte vill sitta uppe med hjälp av gummiband...


Saga fick se många blommor under vår promenad nu på eftermiddagen..


Efter drygt halva sjön vände hon sig om och klättrade i vagnen medan den trötta modern suckade.


Först när vi lämnat sjön, shoppat järnet på ett nyöppnat lågprisvaruhus och var på väg in i gallerian somnade Saga.
Jag mötte en nyklippt Tias, och så gick vi på Carlings och shoppade cerisa chinos och en svart, rutig gubbkeps åt honom. Skitsnyggt!!!
Nu: väcka Saga och äta mellis på BALKONGEN. B-D

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: