måndag 18 april 2011

Mot TRÖNÖ!!!

Nu är vi äntligen här, jag och Saga. Tias hjälpte oss till tåget imorse.


Vi hade beställt platser i vagn 6 där det finns extra utrymme. Det är ett måste om man har med sig en barnvagn som inte går att fälla ihop till ingenting.
Lite ledsamt att lämna Tias var det.


Och ledsamt för honom att lämna oss.
Resan gick i alla fall bra. Vi läste tre böcker, bläddrade i Kupé, åt russin och banan samt ritade stjärnor och grejer. Saga gosade med mig en stund och myste i mitt knä. Och så frågade jag två killar om hjälp med vagn och tung väska när vi skulle av tåget, så det gick riktigt bra.
Bästa mormor mötte oss förstås.


I Trönö var det sommar igår men kallt idag. Jag fick leta fram gamla kläder och köra lager på lager när vi efter maten gick med sovande Saga i vagnen till affärn och köpte isglass. Väl framme var det dock lä och solvarmt, så vi fick en härlig stund innan kampen hemåt tog vid, i stark motvind. Kissnödig var jag också. Förstås.


Mamma har lekt med Saga hela dan och verkligen pysslat om oss trots att hon just jobbat sju dar i streck!! Hon vet att en gravid småbarnsmamma kan vara extremt trött och aldrig få vila...
Imorgon blir det lunch hos mormor. Härligt.
God natt!!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: