fredag 11 mars 2011

Brutal tsunami i direktsändning

Jag jobbar morgon på TV4 och har haft det minst sagt hektiskt. Vi toppade första sändningen med senaste nytt om Libyen i vanlig ordning men saknade nya bilder. Sen smällde det till då världen överraskades rejält av den kraftiga jordbävningen i Tokyo.
Fruktansvärda bilder kom in direkt via CNN och Al Jazeera. Mängder av bilar och hus som slungades ned i vattenflöden. Och snart flygbilder över tsunamin som rörde sig ute till havs och snart slog in över fastlandet. Vi har sett hela bostadsområden dra iväg med vattenmassorna...
Här är ett av inslagen jag snabbt snodde ihop under morgonen. Vi uppdaterade och gjorde nya inslag till varje sändning.

Alla här på Nyheterna har jobbat riktigt hårt, gjort intervjuer över Skype och ständigt tagit in nytt material.
Jag har jobbat sedan klockan tre i natt, så nu ska jag hem och sova. Jag bävar för siffrorna som senare kommer att dyka upp om döda och skadade i Japan...

Inga kommentarer: