onsdag 16 mars 2011

Ett intensivt liv...

Jag jobbar på med intensiva klippardagar på Barracuda där jag gör London-programmet och ett herrmodeprogram till höstens säsong av Fashion i SVT. Riktigt kul är det! -Samtidigt som det är svårt att få livspusslet att gå ihop. Jag hann inte träffa Saga mycket varken igår eller i förrgår. Därför var det skönt att sluta klockan tre och hämta henne på dagis idag. Hon är ju världens underbaraste, och jag får som Saga-abstinens om jag är ifrån henne för mycket. Jag ligger dock en timme och tjugo minuter under min arbetstid pga dagishämtningen och måste jobba över imorgon.
En fråga mitt i detta är; Alla ni som jobbar heltid på kontorstid, hinner ni träna och ha fritidsintressen?? Och hur i hela friden går det till??? Min Sagatid är för dyrbar så den tar jag bara inte av!! Och efter åtta på kvällen orkar och vill jag INTE bege mig ut i mörkret för att gå till nåt gym.
Tilläggas kan att jag sovit på tok för lite av diverse olika skäl den senaste veckan och är supertrött! I natt hade jag tänkt ta igen all missad sömn, men bara för det skulle Saga prompt sova i vår dubbelsäng där hon låg på tvären och sparkade på mig hela natten!! Jag vaknade i ett kör och vred henne till rätta någon gång varpå hon gnällde och snurrade tillbaka till tvärposition...
Ändå lyckades jag vara på jobbet klockan åtta, en timme före alla andra. Och jobba koncentrerat hela min arbetsdag. Och hämta Saga och till och med göra i ordning kyckling med currysås och ris åt familjen.
Jag hade kunnat somna med henne när jag nattade... men så vill jag ju se Borgen på TV klockan nio. Man vill ju inte stryka veckans små höjdpunkter!

Inga kommentarer: