måndag 1 november 2010

Lövhögsmys

Den här dagen har varit helt underbar. Jag och Saga har myst i vackra Trönö, lekt i lövhögarna, matat fåglarna, krattat och hämtat ved.


Saga tyckte det var jättekul att leka med höstlöven och undersöka Alvar och Oscars kvarglömda sommarleksaker.


Och jag njöt av tystnaden som nästan känns underlig när man varit i Stockholmsmyllret i tre månader utan paus.


Men mest njöt jag av att få vara med min Saga!
Vi gick lunch av mormor och Saga blev oväntat bästis med Daniels kompis Mats, som kom på besök!
Sen gick jag och Saga en promenad och Saga fick se både tuppar som sprang över vägen och några lortiga hästar samt klappa en katt innan hon somnade och sov en knapp timme.
Ikväll lade jag henne klockan 21.30... men fick återvända till henne igen då hon visst inte somnat. Sen slutade det med många turer, panik och allt möjligt innan hon äntligen accepterade att bli lagd i sängen igen 23.15... pratandes i en gammal My Little Pony som vore den en telefon. Mamma och jag har hjälpts åt och slitit med lillskruttan. Och nu har vi äntligen lyckats lägga oss alla tre.
Nu hoppas jag Sagas jobbiga hosta lugnar ned sig så vi får sova i natt.

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: