fredag 5 november 2010

Styling och mera jobb

Två dagar till på Barracuda blev det. Jag ska göra klar dokumentären som var det första jag klippte när jag kom dit. Det känns kul att det är jag som gör det, men när jag lämnade min älskade Saga och min nyhemkomna sambo igår morse ville jag bara gråta. Så fort vi anlänt till Solna blir jag den där upptagna mamman som är borta över tio timmar om dagen. Och Tias skulle vara hemma, så vårt väntade familjemys for åt fanders!
Idag känns det redan bättre konstigt nog. Lite spelar det väl in att det är fredag och snart en ny Sagapussarhelg!

Resan i onsdags gick för övrigt bättre efter Gävle. Saga fick vakna i mitt knä och sen äta mellis, bulle och fruktpuré, i bistrovagnen.
Väl hemma gjorde jag pannkakor och så gick vi för att reklamera paraplyet jag köpt på Kappahl i Söderhamn för att vi skulle ta oss till Kurren och Resecentrum.
Så visade det sig att det var klubbkväll på MQ med cider, snittar och 20% rabatt på allt!!! Jag som lovat mig själv lite styling så fort tid ges fick ju passa på att prova lite kläder med Saga sittandes i vagnen i provhytten. Snäll, go och glad lekte hon tittut och kastade kläder på golvet. Så fick hon vindruvorna som var på snittarna. Och jag fick mig en ursnygg Bondelid-kofta, en spetstunika som jag spanat in länge och ett snyggt skärp.
Sen kom Tias hem från Portugal med matchande örhängen och en Dolce & Gabbaba-parfym åt mig!!! Å roliga leksaker åt dottern; som ett litet radiostyrt tåg som vickar på nosen.
Det var en höjdarkväll alltså. Ikväll hoppas jag på fredagsmys med Tias bästa PIZZA!
Nu är jag framme vid Barracuda.
Trevlig helg alla!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: