onsdag 28 november 2007

Stress, lugn, stress, lugn, STRESS!


Såhär mysigt var det minsann i söndags. Lite glögg ovanför nya mattan, viss spänning men den klarade sig! Mattan som omvänt vår lägenhet från "skeppsbrott" (som man lekte i skolan, då man spred ut pallar och plintar över hela gymnastikgolvet och sen inte fick nudda golv) till nåt mysigt och ombonat!
Julstädat och fiint! Ja, vi tog till och med stortag ute på balkongen och satte upp juleljus på räcket... och en adventsljusstake i köket! Hihi... vår fina, gröna... jag får väl publicera den vid tillfälle!
Resten kom upp igår. Och det blev mer än vanligt! Årets trend, grenar med inbyggda ljus samt en "strut", röd, glittrig ooch fin - är årets nytillskott (samt en ljuslykta i form av en röd stjärna i köket)! Förutom det, har vi en stjärna i sora fönstret och de röda ljusen i palmen. Ingen gran tycks det bli i år! Men massor av ljus, och snart är det väl bakningsdax också..!
Idag har jag lunchat på SVT, med Christer förstås, men också Fredrik och Anna Maria, som rest hit enda från Söderhamn. Jättetrevligt! Och så anslöt syster ett tag! Denna korta kvalitetstid... vi hann surra lite och lämna in ett barnvagnsjul med punka på, innan jag fick rusa. -För att skynda mig med att fotografera min lägenhet innan det blev helt mörkt! Alla dessa tokiga projekt... Alltså det tokiga är väl just att jag mårste fotografera min egen -som tur är- välstädade lya, för att visa vad jag går för... och att det alltid ska bli stressigt!
-Jag är redan stressad över att jag ska på afterwork med Aftonbladet kl 19. För att jag vet redan nu att jag kommer att bli sen, och det kommer att bli kaos... Jag vet inte vad jag ska ha på mig, jag kommer att missa två tåg, och mina kompisar kanske blir ännu senare än jag... Tur att jag inte är ensam om att vara som jag är..! Nu fick jag ett SMS. Vi hörs; )

Inga kommentarer: