lördag 29 september 2007

Höstrusket härskar...

Seg morgon. Regnet skvätter på rutan, himlen ärgråvit, en vag dimma ligger som en mjölkliknande hinna över Solna, och man vill inte gå ut. Det blev mer jobb än tänkt denna vecka, samt lite socialt liv med kompisar. Min tid som gräsänka är över, och partyfixet tar vid. Nästa lördag kan vi bli många i vår lilla tvåa, och min ovana för sådana här tillställningar skapar viss oro samt sömnsvårigheter. Jag kan vakna mitt i natten och fundera på om jag har koll på gäster, mat och annat som jag tycker är viktigt. Och när hjärnan sätter igång kan den inte sluta.
Men vi börjar med en lugn lördagmorgon. Riktigt lugn. Vädret inspirerar mer till kinaschack och tända ljus än till höstpromenader.
Mysigt, tycker jag. Sen frukost blir det, äggröra och bacon, och så bor vi ju i en galleria, där det är "Superhelg i Solna" fär tillfället. Erbjudanden åt höger och vänster, så lite party-shopping kan det bli.
Nu ska jag hjälpa min nybakade beredskapspolis med brunchen!
En trevlig helg önskar jag eder alla!
Stor kram i höstmörkret!

1 kommentar:

Dennis Alexis Hellström sa...

Tack så mycket för stödet, raring! Fin blogg du har. <3
Kram.