måndag 24 september 2007

Gräsänka i ett rörigt Solna

En helikopter snurrar runt över Solna. Nere på marken ligger Mc Donalds- kartonger och ölburkar kastade. Inne i gallerian väller folk fram. Nästan alla är svartklädda med gula detaljer. De går med stadiga steg, raka ryggar och granskande blickar. Följer man strömmen ut, möts man av fyllevrål, ungdommar som dricker och vrålar hejaramsor samt nån gubbe som står och pissar mot en husvägg. Många vinglar trots att klockan bara hunnit bil halv sju på kvällen...
Solna, mitt Solna... i början tyckte jag det var lite kul med den DERBY-feber som bryter ut stup i ett då man bor nära Råsunda-stadion. Men glädjen blev rätt kortlivad. Det blir ett sånt liv varje gång! Men det händer en del småroliga saker... som när en medelålders man på tunnelbanan, iklädd Bajen-utstyrsel, skrek hejaramsor själv så det stod härliga till. En efter en i rulltrappan började snart dra på smilbanden. Min irritation byttes mot ett stilla skratt.
Nu sitter jag här ensam i min mörka lägenhet, och undrar hur Tias har det borta i Enköping... Tomt är det. Och tjatigt att inte ha nån att spela kina-schack med, eller fika med... Jag har suttit vid datorn hela dan. Fixat de sista bröllopsbilderna från i somras. Skönt att ha det gjort! Jag har också hämtat mitt pass idag, samt varit ute lite på Facebook, lagt upp ett helt nytt album med bröllopsbilder på min hemsida m.m. Skött mig, skulle jag skälv säga.
Nu jublades det på stadion. Kanske gjorde AIK ett mål... Hejaramsorna dånar som en ständig ljudmatta. Jag är lite sömnig. Ska nog ta mig en kopp te... och en cholkadbit... Mums!
Kram på er!

Inga kommentarer: