fredag 27 juli 2007

Pass pass pass...

Imorse var jag sådär DUKTIG! Jag åkte till polisen, i spöregnet, före jobbet, och fixade nytt pass! Jag har trott att jag inte skulle hinna innan det andra går ut. Men nu är det fixat. Allt gick smidigt. Jag hade växt en centimeter sedan förra passet, och fick ta av mig skorna och ställa mig mot väggen, så där som man gjorde som barn... men annars stämmer allt överens med Ida 1996.
Det var bara en sak som drog ut på tiden... fotograferingen... Första bilden såg helt okej ut, förutom att den inte var riktigt framifrån, sa den vänlige killen i luckan. Jag tänkte direkt "Det är min sneda näsa..!" Så på nästa bild parerade jag med huvudet och tänkte att kanske näsan skulle hamna rakt i alla fall... Men nej, det blev inte bättre. "Det är inte rakt framifrån nu, heller!" Sa poliskillen. Jag var tvungen att generat skrattande säga "Det är nog min snea näsa...". Han fattade, och efter en blinkbild och en uppmaning om att jag inte fick le så mycket, togs äntligen en helt ok bild, där jag är mycket mer lik mig än på min tio år gamla bild i förra passet, då jag ser ut som en nyvaken hippie!
Det finns alltid risker med passfoton... Om man inte ler ser man ofta arg, ledsen, misstänksam eller bara väldigt skyldig ut, å det vill man ju inte!
Ikväll bär det i alla fall av till stugan, i Roslagen! Nice! Så nu hoppas vi på fint väder, grill och bad! Hoppet är det sista som lämnar människan... Vad jag tror om vädret är en helt annan sak!

Inga kommentarer: