onsdag 11 juli 2007

Jobbar som en bäver!!!

... så brukar mamma uttrycka det. Och det stämmer bra in på mig just nu. SVT-sommarvikariatet varvas med bröllopsfotograferingar, offerter som skall skrivas, bilder som skall fixas och än fler bilder som ska tas. Jag älskar mitt jobb. Inget tvivel om saken. Men jag skulle behöva andas ut. Jobbar mycket mer än heltid. Tur att jag har fyra dagar ledigt från och med lördag.
Jag var i Saxnäs i helgen och fotograferade ett bröllop. Jättefint. Snöiga berg i bakgrunden, det är inte var dag. Särskilt inte i juli! Jag och min syster spelade även ingångsmarsch och sjöng "För att du finns" på brudskålen.
Sen har jag haft två tidiga mornar på svt, samt ägnat eftermiddagarna åt att vila, shoppa, träffa kompisar samt en tjej vars bröllop jag skall fotografera. Trevliga men trötta dagar. Tre tiotimmarspass kvar till min ringa ledighet. Idag firar jag 6-årig förlovningsdag, utan pojkvän -då han är ute i stugan och klipper gräs, åker båt och hugger ved. Han har inte samma behov av vila som jag. De få lediga dagar jag har vill jag bara roa mig, slappa och umgås med trevliga människor. Vår förlovningsmiddag får väl vänta till helgen. Då blir det Albertina (världens bästa fiskrestaurang, som ligger i Skärså, utanför Söderhamn), med god pepparlax!!! Om vi inte får nåt ryck å sticker iväg långt åt helsike! Just nu lutar det dock åt Trönö, min hem-oas i Hälsingland. En plats där själen får vila och näring. Kanske en natt i vår lilla stuga i Bone, vid sjön... där vi inte har elektricitet, utan myser i fotogenlampans sken. Kram på er alla!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Testkommentar

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.