måndag 28 januari 2013

En virkningshistoria...

 Japp, nu har jag börjat virka!!
 Det började med virkningskurs hos Josefin. Jag och hennes kusin fick där lära oss mormorsrutans ädla konst. Mycket trassel och tok blev det... och jag var tvungen att rusa innan jag kommit in i det hele då kvällsjobb på Ljusnan stod på tur.
 När jag lämnade Josefin hade jag hunnit göra ett varv på mormorsrutan och inte alls kommit in i rätt tänk. Så när vi sedan var hos syrran i Stockholm blev jag sittandes i telefonen med Josefin i minst en kvart innan jag kom på hur jag skulle fortsätta för att få denna första mormorsruta klar.

 Några rutor senare, efter mycket virkande på bussen genom hälsingeskogarna, hade jag äntligen med mig en sax vilket bidrog till att jag kunde byta färg minsann.
Min första tvåfärgade mormorsruta var gjord. Vad jag ska göra av mina rutor är ännu skrivet i stjärnorna. 
Kudde?? Mobilväska? Jag har virkat fyra stycken än så länge och det är bara fantasin som sätter gränserna.
Efter fyra mormorsrutor ville jag testa nåt NYTT!! Jag letade blommönster på nätet och började skapa. Denna laxrosa ros blev först ut...
 Och sedan blev det en brosch till mormor som fyller 80 år idag.

Inga kommentarer: